Шановні користувачі!

Ми зупиняємо підтримку сервісу [WOC] online. А з 1 червня 2024 року сервіс буде закрито. Якщо вам потрібна якась інформація, яка зараз опублікована чи зберігається тут, то ще є час її зберегти на інших носіях. Навчальні курси, які стосуються гри Світ Громад, 54 професій ХХІ століття та проекту На емоціях будуть перенесені на інші носії та платформи з відкритим доступом для всіх, хто має на них право.

Якщо у вас виникли додаткові запитання, звертайтесь будь ласка на е-пошту: game@woc.org.ua

Час виконання
60 хв
Складність
Навички, які прокачаєте
  • 0.16

37. Соціальний модератор [Q♢]

Контекст

Конфлікти та спори є частиною нашого життя. Без них неможливо уявити вільне та демократичне суспільство, в конфліктах часто з'являються нові ідеї та способи вирішення непрацюючих методів. Не робить помилок тільки той, хто нікуди не рухається – таку саму аналогію можна провести з будь-яким колективом: не виникає спорів там, де нічого не обговорюється. Кожен має свою точку зору, однак в певний момент конфлікт стає проблемою.
Згідно з дослідженням, проведеним консультаційною компанією з оцінки особистості OPP спільно з Chartered Institute of Personal and Development, 85% співробітників в певний момент мають зіткнутися з конфліктом на робочому місці. За даними дослідження SHRM, порівняно з попередніми роками, 44% працівників повідомляють про посилення політичної мінливості на роботі у 2020 році. Час – це гроші, і суперечки теж мають свою ціну: згідно доповіді CPP Global, кожен співробітник компаній США витрачає приблизно 2,8 години щотижня на конфлікт, що складає приблизно 385 мільйонів робочих днів по всій країні щороку. Втрату часу має сплачувати роботодавець, а звільнення кваліфікованих працівників та втрата клієнтури може принести навіть більші програші у фінансах.

Чи можливо конфліктів повністю уникнути? Напевно, ні. Конфлікт на робочому місці неминучий, коли працівники різного соціального походження, пріоритетів та поглядів на життя об’єднуються для спільної ділової мети. Лідерство та конфлікти йдуть пліч о пліч, і будь-який колектив або група людей можуть ефективно йти до спільної мети тільки при наявності здорової, повної взаємодії інтересів. Однак можна застосовувати спеціальні тактики, які допоможуть зменшити ризик потрапити у конфлікт. Введенням цих тактик в систему колективу, а також підтриманням екологічного середовища, вільного від упереджень та відкритого для висловлення своєї думки, займатиметься соціальний модератор.

Розробка наборів навичок ефективного вирішення конфліктів є важливим компонентом побудови стійкої бізнес-моделі. Багато експертів стверджують, що, хоча загалом конфлікти мають негативний вплив на робочий колектив, належним чином регульовані конфлікти можуть бути навіть корисними для компанії. Кризові ситуації суперечок допомагають виявити проблему, змінити вже не працюючі процеси, підвищити креативність та критичне мислення, допомогти колективу «подорослішати». Аби виявити, які конфлікти підуть на користь, а яких можна і треба уникнути, в компаніях працюватиме соціальний модератор – експерт з конфліктів, який допоможе взяти з кожної суперечки максимум корисного та не допустить у вашій компанії расової, гендерної чи іншої дискримінації.

Що потрібно знати

Соціальний модератор – це спеціаліст, метою якого є уникнення конфліктів на гендерній, расовій, релігійній, політичній приналежності в колективах та групах. Соціальний модератор має володіти навичками дискусії, техніками групової динаміки та групового аналізу, пропагувати активну групову комунікацію та мати глибокі знання з конфліктології. Метою такого експерта є попередження конфліктів в компаніях та групах людей, виявлення потенційний спірних ситуацій та підтримка працівників у кризових ситуаціях, аби такі ситуації не переростали у повномасштабні конфлікти. На відміну від медіатора конфліктів та корпоративного психолога, споціальний модератор моніторить атмосферу в колективі до виникнення будь-яких конфліктів, і завдяки методам конфліктології та психології допомагає їх уникнути. Соціальні модератори стануть обов’язковими кадрами в приватних та державних компаніях, навчальних та медичних закладах, банках, корпораціях, а також зможуть працювати індивідуально.

Що потрібно вміти

Аби стати соціальним модератором, необхідна вища освіта зі спеціальностей психологічного консультування, організаційної психології, соціальної психології, конфліктології або психології управління персоналом. Незважаючи на те, що це спеціальності гуманітарної направленості, для вступу необхідно скласти ЗНО з математики, а також історії України / іноземної мови / біології / географії / фізики / хімії. Найбільш престижними ВНЗ зі спеціальністю «психологія» є Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Львівська політехніка, Сумський державний університет, Львівський національний університет імені Івана Франка, Києво-Могилянська академія. Робота соціального модератора вимагає також знання у юридичній та правовій сфері.

Після отримання базової вищої освіти ви також можете підвищити кваліфікацію додатковим навчанням у сферах медіації конфліктів. В Україні ви можете зробити це в Українському Центрі Медіації при Києво-Могилянській Бізнес Школі, Українській Миротворчій Школі, Українській академії медіації в Одесі, Школі медіації Академії адвокатури України в Києві або бізнес-школі «Крок».

Аби стати першокласним соціальним модератором, необхідно мати високі навички комунікації та емпатії. Ця професія вимагає високого критичного мислення, а також вміння спостерігати, бути допитливим. Від вашої професійності багато в чому залежатиме атмосфера в колективі та ефективність роботи працівників у ньому, тому будьте готові до великого об’єму роботи та стресових ситуацій. Вміння спостерігати, комунікабельність та навички лідерства – ось найбільш необхідні особистісні якості для роботи соціальним модератором, і якщо вам це близько, можливо, організаційна психологія може стати вашою майбутньою кар’єрою.