Шановні користувачі!

Ми зупиняємо підтримку сервісу [WOC] online. А з 1 червня 2024 року сервіс буде закрито. Якщо вам потрібна якась інформація, яка зараз опублікована чи зберігається тут, то ще є час її зберегти на інших носіях. Навчальні курси, які стосуються гри Світ Громад, 54 професій ХХІ століття та проекту На емоціях будуть перенесені на інші носії та платформи з відкритим доступом для всіх, хто має на них право.

Якщо у вас виникли додаткові запитання, звертайтесь будь ласка на е-пошту: game@woc.org.ua

Час виконання
60 хв
Складність
Навички, які прокачаєте
  • 0.16

14. Керівник цифрової трансформації [2♣︎]

Контекст

Ви давно замовляли таксі на телефонній лінії чи здійснювали грошовий переказ батькам, вистоявши перед цим чергу в банку? А про новий розпродаж все ще дізнаєтеся з паперових каталогів із поштової скриньки, чи просто отримуєте про них повідомлення у смартфоні? Якщо ви все-таки робите ці речі за допомогою Інтернету чи додатків, ви є споживачем продуктів цифрової трансформації – введення сучасних технологій у бізнес-підприємства. Згідно AIMultiple, цифровізація процесів проводиться вже в 89% компаній, і ось ми вже за декілька секунд робимо замовлення, на які раніше йшли хвили, а той години. Це зручно, швидко і ефективно!

Цифрова трансформація стала, напевно, найбільш популярною темою початку 2020 року, коли почався локдаун через пандемію коронавірусу, і 87% людей почали працювати з дому та використовувати замість звичних робочих інструментів цифрові технології (за даними Cisco). Стало очевидно: багато процесів прискорюються в десятки разів, а деякі і просто зникають. Цифрова трансформація стала нормою, які має відповідати кожен бізнес, і згідно прогнозам BCG, вже через 5 років обов’язковими атрибутами будь-якої компанії стануть проектний підхід до бізнесу та використання data-driven рішень.

Однак, цифрова трансформація – це не просто впровадження нових технологій в уже існуючий лад організації чи компанії. Згідно Bain&Company, тільки 12% корпоративних цифрових трансформацій досягають своєї мети, і це відбувається саме через неправильне розуміння самого процесу. Насправді, це глибоке перетворення продуктів та послуг, структури організації, стратегій розвитку та роботи з клієнтами, корпоративної культури. Вона починається від самого керівництва (директорів та керівників), вимагає формування нового продукту та підвищення технологічного IQ кожного працівника. Для проведення цифрової трансформації компаніям, як правило, необхідно провести серйозну підготовку, а для її введення необхідно не менше п’яти технічних експертів високого рівня, професіонали в області цифрової безпеки, аналітик, а також experience-дизайнер – спеціаліст із дизайну клієнтського досвіду. Після введення цифрової трансформації покращуються показники управління ресурсами (єдиний онлайн-центр замість шаф із паперами), підвищується ефективність (електронні підписи та цифрові документи), покращується корпоративна культура (швидкий обмін інформацією), швидше досягаються бізнес-цілі. Допомагати компаніям у цих задачах і будуть керівники із цифрової трансформації, або ж CDTO (Chief Digital Transformation Officer).

Ця професія зародилася ще в 2000-х з появою соцмереж, однак серйозно про неї заговорили в західних медіа приблизно в 2015 році. 6 лютого 2020 року прем’єр-міністр України оголосив, що посада CDTO незабаром  буде введена в усі органи державної влади, а з березня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №194, якою офіційно ввелась посада заступника керівника відповідного органу з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації. В уряді очікують, що завдяки сприянню IT-індустрії, можна досягти зростання в 10% у ВВП країни, і це робить професії, пов’язані, із діджиталізацією, одними із найбільш затребуваних у нашій державі на сьогодні. Кожній організаційній структурі знадобиться керівник по дорожній карті цифрової трансформації, і спеціалісти в цій галузі стануть обов’язковими кадрами.

Що потрібно знати

Керівник із цифрової трансформації відповідає за розробку та введення нових цифрових стратегій у бізнес, цифровізацію та автоматизацію внутрішніх процесів компанії, моніторинг digital-ринку, розвиток цифрової екосистеми та формування digital-культури серед працівників. Він відповідає за перебудову «аналогових» процесів у «цифрові» та слідкує за змінами у сфері діджиталізації в чинному законодавстві.

Що потрібно вміти

Для входження у професію необхідно знати англійську мову та володіти освітою з технологій та навичок роботи з даними. Можна отримати вищу освіту програміста або аналітика даних у КПІ ім. Ігоря Сікорського (Інститут прикладного системного аналізу), Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. Також зараз існує багато курсів із отримання знань у сфері IT-аналізу в бізнесі, пройти які можна в академії «Шаг», на платформах «Prometheus», «Kyiv School of Economics», «Prostir» тощо.

Ви маєте також бути орієнтованим на клієнтів, комунікативним, креативним та критичним. Навички емоційного інтелекту будуть дуже важливі, адже ви керуватимете величезними змінами всіх учасників компанії чи організації. Якщо ви лідер колективу, любите керувати новими процесами та спостерігати за результатами своєї роботи, готові до будь-якого фідбеку та цікавитеся сучасними тенденціями у сфері діджитал-індустрії – ця професія стане для вас не просто роботою, а справжнім хобі, де ви зможете експериментувати та проявляти свій креатив.