1. Звіримо годинники
Контекст
Для того, щоб усе, про що йтиметься далі, не здавалося вам незрозумілим чи незвичним, хочемо на старті розтлумачити* кілька понять, якими ми оперуємо у Світі Громад для позначення всього, що стосується делівері-менеджменту.
* Це одне з найпростіших правил, що допомагає ефективніше доносити свою думку людям: розтлумачуйте. Кожен термін, на якому "спотикається" ваш слухач/читач, вибиває його увагу на кілька хвилин. Тобто людина, почувши/прочитавши невідоме слово, концентрується на ньому й далі не сприймає зміст.
Тож що таке делівері?
Делівері (англ. “delivery” - доставка) — це про все, що відбувається з моменту укладання контракту для його, власне, реалізації (успішної чи не дуже). Виконуючи зобов'язання, ви щоразу, у прямому чи переносному сенсі, доставляєте щастя (продукт чи послугу) клієнту.
Контракт — це та сама домовленість (закріплена в будь-якому вигляді), що рухає вами й приводить вас і вашого клієнта в бажану точку. Або не приводить. Бо все залежить від вправності вашого делівері-менеджменту (управління доставкою результату).
Клієнт. Ним може бути будь-хто, із ким у вас є домовленість про виконання послуги чи доставку продукту: ваш друг, колега чи навіть СЕО (директор). Так, навіть СЕО стає клієнтом, даючи вам чергове завдання на роботі. Бо результатом виконання завдання буде продукт чи послуга.
Делівері-менеджер — це ви, коли на вас лежить відповідальність за організацію процесу доставки результату.
Типологія робіт. Усе, чим доводиться оперувати делівері-менеджеру при постановці чи виконанні задач, добре розбивається на кілька категорій:
ДИЗАЙН: конструювання складних процесів відповідно до очікуваних результатів, етапів в реалізації, оцінка ресурсності при виконанні задач, оцінка ризиків, побудова логіки задач та організація роботи команди. Сюди ж входить розподіл ролей в команді і розробка комерційних пропозицій;
ПЛАНУВАННЯ: формулювання послідовності задач, пошук відповідальних для виконання цих задач, погодження кінцевого вигляду виконання задачі.
ОЦІНКА: прийом задач від виконавця, оцінка ефективності процесів для їх корекції чи прийняття управлінських рішень
НАВЧАННЯ: самостійна чи групова робота, спрямована на вивчення інших, більш ефективних способів досягнення результатів;
СТОСУНКИ: розвиток стосунків з колегами, клієнтами, партнерами, вирішення поточних дрібних проблем клієнтів, в тому числі колег;
ДЕЛІВЕРІ: виконання поставлених задач: відправити посилку, зверстати сертифікат, запостити відосік і розіслати його на фб тощо. (Тут делівері має більш вузьке й менш масштабне значення).
РУТИНИ: повторювані процесуальні задачі, які мало змінюються в часі як по формі так і по змісту але важливі для життєдіяльності команди і компанії.